DJI Inspire 2

Nüüdseks on mul DJI Inspire 2 käes olnud varsti juba kuu aega. Lendama, olen paraku jõudnud ainult loetud korrad. Ning neistki enamik õhtuses kottpimeduses. Seega uuest Zenmuse X5S kaamerast veel kõige rohkem sotti pole saanud, aga droonist endast hakkab natuke juba pilt tekkima.

Natuke minu drooninduse ajaloost. Esimene droon sai soetatud 2016 kevadel, selleks oli DJI Phantom 4. Igati tore droon, õhus püsis kaua, küllaltki stabiilne, aga kaamera seal küljes oli päris nutune. Teine droon oli pruugitud DJI Inspire 1 koos Zenmuse X5 kaameraga. Kaamera kohapealt jõuline samm edasi võrreldes Phantomiga, aga droon ise ütleksin, et kehvem. Ikkagi vanem tehnoloogia ja no mis teha, oma osa oli ka sellel, et üks oli mul tutikas, teine pruugitud. Ehk siis kui Phantomiga sai lennatud ca 23-25min, siis Inspire 1'ga, millel mitte enam kõige esimeses nooruses akud, oli paraku lennuajaks ca 10-12 min suvel, talvel külmaga, isegi soojenduskleepsudega pigem selline 7-10 minutit. Lisaks veel see, et Phantom4 püsis paremini kohapeal paigal. Inspire kippus siiski natukene ujuma. Samas, vahetust ei kahetsenud mitte hetkekski, korralik kaamera kompenseeris kõik muu.

Ühel hetkel aga hakkas kripeldama just see lennuaeg. Kui ma 10 minutilisest lennuajast kulutan ca 3-4 min nö paika lendamisele ja tagasi tulemisele, siis pildistamiseks jääb 6-7 minutit aega ainult. Samas, Inspire2 ca 25 minutilisest lennuajast kulutaks ma paika lendamisele ja tagasi tulekule ikka endiselt 3-4 minutit, aga pildistamiseks jääks siis ju juba 21-22 minutit lausa. Seda on ju maa ja ilm. Seega, oli selge, et kõige rohkem pigistab king just nimelt lennuaja poolest.

Inspire 2 esimene lend oligi suuresti testimaks, et kuidas droon käitub ning siis päriselt akud kestavad. Sel õhtul oli väljas selline väike, mõõdukas tuul, ei midagi suurt, aga piisav, et Inspire 1 oleks juba kergelt ujunud kohal püsimise asemel. Ei saa öelda, et Inspire 2 oleks olnud nüüd just naelutatud paigale, aga vahe oli siiski päris märgatav. Ikkagi uuem tehnoloogia ning aparaat saab ise endaga ja tuule kompenseerimisega paremini hakkama. Totaka naeratuse tõi näole aga aku kestvus. Alustasin lendu Tartus kesklinnas Turuhoone kõrvalt, edasine marsruut oli järgmine: Raeplats - Narva mnt - Võidu sild - Vanemuine - Raeplats - Ülikooli peahoone - Kaarsild - Raeplats ja tagasi algusse. Kuna lennu üks eesmärke oli testida akude kestvust, siis peale selle distantsi läbimist (ja neis kohtades passimist ja piltide tegemist) tekkis elus esimest korda mõte, et "jama, et ma ei suitseta". Lõpuks oli sedavõrd palju akut veel järgi, et oleks olnud paras üks suitsupaus teha. Väga harjumatu tunne Inspire 1 pealt tulles.

23. detsembril, kui pool Tartut või lausa Lõuna-Eestit oli Lõunakeskuses jõuludeks valmistumas otsustasin, et peaks seda kaupmeeste pidupäeva ülevalt jäädvustama. Väike kahtus oli küll hinges, kuna väljas puhus päris korralik tuul ja natuke tuiskas ka lund, aga noh, ongi paras ilm vaadata, et kuidas droon hakkama saab. Igaks juhuks startisin Lõunakeskusest eemalt, et kui ikka on näha, et tuul liiga tugev on, siis ei hakka suure parkla juurde üldse ronimagi. Ennetamaks halbu üllatusi sai kõigepealt proovitud liikumist vastu tuult, küll alla tuult tagasi tulla ikka jõuab. Tuult oli umbes 7-10m/s ning kui nüüd DJI enda app'i uskuda, siis suutis droon selle tuulega end ikka umbes 10m/s kiirusega vastu tuult liigutada. Ma ei ole oma loomult riskeerija, seega ma ei tea ja isegi ei taha teada, kus on selle drooni võimete piir, aga mulle avaldas see muljet.

Kokkuvõttes, kõigepealt suured tänud Photopointile selle eest, et nad suutsid mu ootusaja piisavalt lühikese hoida. Eks ikka on nii, et kui otsus tehtud ja tellimus sisse antud, siis tahaks ju uut mänguasja kohe-kohe kätte saada.
Esimesed emotsioonid on aga siis sellised. Aku kestvus - mega, tohutult olen rahul ja elu on lill. Drooni stabiilsus, olen rahul, märgatav samm edasi võrreldes Inspire 1'ga, samas, Phantom 4'st ütleks vast, et mitte just ülisuur samm edasi. Jõudlus tuulega võidelda - olen väga rahul, ca 7-10m/s tuul ei valmistanud mitte mingeid probleeme.

Varsti vast jõuab korralikumalt ka kaamerat testida.

Categories: Aerial

dji drone drones droonid inspire 2 inspire2 photopoint

Share: Twitter Facebook Pinterest Tumblr Google+